Upravljanje premoženja v privatnih bankah predstavlja celovit pristop k upravljanju finančnih sredstev posameznika ali družine. Ta pristop poleg naložbenega svetovanja zajema tudi davčno svetovanje, pokojninsko načrtovanje in premoženjsko načrtovanje. Ampak če privatno bančništvo ponuja vse naštete storitve, zakaj bi premožni posamezniki izbrali družinske pisarne?
Res je, da sta si družinska pisarna in privatna banka podobni, vendar se kljub temu razlikujeta po strukturi, storitvah in končnem cilju. Ne glede na prednosti in slabosti posamezne storitve ta članek služi kot splošna informacija, na podlagi katere si lahko posameznik izbere optimalno rešitev.
Storitve družinske pisarne in upravljavcev premoženja
Kot smo že omenili v uvodnem besedilu upravljavci premoženja zajemajo ključne storitve kot so naložbeno svetovanje, davčno svetovanje, pokojninsko svetovanje in premoženjsko načrtovanje. Že samo te storitve lahko zadovoljijo potrebe marsikaterega posameznika, katerega edina želja je, da na dolgi rok upravljavci premoženja oplemenitijo dano premoženje, vendar te storitve ne rešijo drugih potencialnih težav, ki nastanejo ob akumulaciji bogastva.
Družinske pisarne poleg naštetih storitev, ki jih upravljajo upravljavci premoženja ponujajo tudi:
Načrtovanje zapuščine in nasledstva: Načrtovanje nasledstva se osredotoča na prenos premoženja in odgovornosti med generacijami. Vključuje pravno in davčno načrtovanje, pripravo dednih načrtov, ustanavljanje skladov in strukturiranje premoženja, da se zagotovi optimalna obdavčitev in čim manj konfliktov med dediči.
Izobraževanje družinskih članov in usposabljanje naslednje generacije: Tu največkrat družinske pisarne ponujajo programe finančnega izobraževanja za družinske člane, mentorstvo in usposabljanje naslednje generacije na prihodnje odgovornosti ter programi, ki se osredotočajo na osebni razvoj in vodstvo.
Neposredno iskanje priložnosti: Družinske pisarne ponujajo neposredne naložbene priložnosti v privatni kapital, tvegan kapital ter ustanavljanje zasebnih skladov (AIF, SPV) za edinstvene naložbene priložnosti.
Administrativne in osebne storitve: To zajema storitve kot so plačevanje računov, izplačila zaposlenih v gospodinjstvu, priprava proračuna in za vodenje evidenc. Poleg tega lahko zajema tudi nekatere concierge storitve kot so na primer planiranje dopustov, urejanje prevoznih storitev in rezervacija vstopnic za koncerte, filme ali dogodke.
Družinsko upravljanje in reševanje konfliktov: Družinska pisarna za družino spiše družinsko upravo, ki definira vloge in ugodnosti za vsakega družinskega člana. Na podlagi tega se ustanovi družinski svet, ki pomaga pri izvajanju določil in reševanju morebitnih konfliktov znotraj družine.
Filantropija: Predstavlja strateško usmerjanje premoženja v družbeno koristne projekte, ki odražajo družinske vrednote.
Storitve, ki jih ponujajo družinske pisarne se v primerjavi z upravljavci premoženja razlikujejo tudi po globini in prilagoditvi. Ker družinske pisarne skrbijo za eno ali več družin si lahko privoščijo zelo prilagojene strategije na podlagi zahtev posamezne družine.
Ciljne stranke družinske pisarne
Družinske pisarne in upravljavci premoženja nimajo enakih ciljnih strank. Družinske pisarne se osredotočajo le na osebe z “ultra visokim neto premoženjem” (angl. Ultra-High-Net-Worth-Individual) ter posledično sprejmejo stranke z minimalnim vložkom, ki je bistveno večji od zahtevanega minimalnega vložka upravljavcev premoženja. Ker je takšnih posameznikov le peščica, se veliko družin posveča le eni družini (angl. Single Family Office) ali več družinam (angl. Multy Family Office).
Za boljšo ilustracijo si poglejmo primerjavo minimalnih vložkov med enodružinskimi pisarnami, več-družinskimi pisarnami in upravljavci premoženja:
- Enodružinske pisarne lahko ustanovijo posamezniki, ki so pripravljeni vložiti vsaj 100 milijonov EUR.
- Več-družinska pisarna postane možnost ob minimalnem vložku 10 milijonov EUR.
- Upravljavci premoženja sprejmejo stranke, ki so pripravljene vložiti vsaj 30.000 EUR.
Neodvisnost in objektivnost
Ena izmed glavnih prednosti družinskih pisarn je ta, da so podvržene večji neodvisnosti v primerjavi z upravljavci premoženja. Družinske pisarne so namreč v zasebni lasti družine, medtem ko upravljavci premoženja ponavadi del večje finančne institucije. Privatno bančništvo je eden od klasičnih primerov, kjer komercialna banka premožnejšim osebam ponuja storitve upravljanja premoženja. Ta oddelek ponuja mnogo različnih finančnih rešitev, kjer pa ponavadi strankam upravljavci ponujajo produkte, ki jih je naredila banka sama. Na drugi strani pa družinske pisarne prav zaradi njene neodvisnosti lahko predlagajo svojim strankam veliko večjo ponudbo produktov, saj jim vodstvo ne diktira, da dodelijo del premoženja med lastne bančne produkte..
Stroškovna struktura družinskih pisarn v primerjavi z upravljanjem premoženja
Družinske pisarne imajo v primerjavi z upravljavci premoženja večje stroške zaradi svoje ekskluzivnosti in osebnega pristopa. Poleg tega družinske pisarne ponujajo večji spekter storitev, kar opraviči njihovo ceno. Enodružinske pisarne imajo višje začetne in operativne stroške, saj zahtevajo namensko ekipo, infrastrukturo in tehnologijo, prilagojeno potrebam družine. Ti stroški vključujejo honorarje, plače, tekoče stroške ter splošne stroške.
Nasprotno pa upravljanje premoženja ponuja stroškovno učinkovitejšo strukturo, saj uporablja standardiziran pristop, temelječ na proviziji, vezani na odstotek sredstev v upravljanju (AUM) ali na transakcijskih stroških. Zaradi razporeditve stroškov med več strankami so storitve upravljanja premoženja cenovno ugodnejše.